05 Ekim 2007

Facebook

Dediler bir facebook var,
Olmaz dedim,
Israr ettiler
Vurdum, direndim.
Arkadaşlarını bulursun dediler,
İnanmadım...

Ama sonunda dayanamadım ve ben de feysbuk ailesine dahil oldum. Kedinin başına ne gelirse meraktan demişler.

Ha tamam eski arkadaşları buldum, ilkokul camiası olarak toplandık. Ancak hala içimde kötü bir his var. Sen gönüllü olarak, "Terms of Service" bilmemnesini bile okumadan üye oluyosun. Gelmiş geçmiş bütün bilgilerini dünyaya, her türlü saldırıya açıyosun. Cız cıbıldak kalıyosun. Peki bu işin sonu nereye varacak hiç düşünüyo musun?

Bilgi transferi yaygınlaştıkça ve veri transfer hızı arttıkça LiveCAM olayı iyiden iyiye gelişecek; küçültüp her nesneye monte edilecek. Biz de taze çimen görmüş koyun gibi, yahut şu anki kameralı cep telefonu misali başka alternatif olmadığı için LiveCAM destekleyen cihazlar satın alacağız. Cep telefonu olarak başlayacak, görüntülü telefonlar, GSM entegre televizyonlar, belki gözlük - kıravat iğnesi - yaka bilmemnesine varana kadar coşacak. Biz almaya ve memnun olmaya devam edeceğiz.

Mevcut cihazdan çıkan sinyaller her şekilde takip edilebilir, nereye işediğiniz dünyanın öbür ucundaki insanlar tarafından bilinebilir. Nereden ne aldın, kiminle görüştün..... Bunun nesi kötü? Onlarca senaryonun yanında sadece "istemiyorum" bile diyebilirim.

Geleceğe, özellikle teknolojinin bize getireceklerine(!) dair yoğun kaygılarım var.

Big brother is watching you!...at least i have the paranoia.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder