27 Şubat 2009

Atatürk Neden Gülmekte?

Uzun zamandır yazamamıştım. Kısmet bugüne imiş.

Evet, yeni paralar çıkalı 2 ay oldu. İlk gördüğümde rahatsız olmuştum, şimdi rahatsız olduğumu tekrar fark ettim.

Bunca zaman Atatürk kitapları okudum, filmleri seyrettim, kara tahtanın üzerinde yıllarca bana baktı. Hiç bu kadar gülmemişti.



Atatürk güler yüzlü bi insan değil diye bilmiştim bunca zaman, kafamda öyle bi imaj oluşmuştu. Yanlış anlamayın, konu hassas olduğu için laf yanlış anlaşılır diye de bi yandan çekiniyorum. "Güler yüzlü bi insan değildi" derken bunu iyi / kötü diye derecelendirmiyorum, haddime de değil. Bir tespit sadece. Ama bu tespitte artık bi çatlak var zihnimin bir yerlerinde.

Vesikalık resim çektirirken hep bu tartışmayı yaşamışımdır. Eskiden adı rötüş olan, artık fotoşop olan bi işkence aletinden bahsediyorum. Tamam, bana yaptın, ona buna yaptın. Atatürk'e neden yaptın? Adam mezarında ters dönerdi bunu görseydi. Yazık değil mi? O koca kafanızın içindeki minik beyinlerin nasıl çalıştığını merak ediyorum.



Esas korkum şudur. Bizden sonraki nesiller, fotoşop gibi halka yayılmış bir resim programı benzeri ses ve görüntü editleme programları ile yaşayacaklar. O zaman kim bilir Atatürk'ün ata binerken çekilmiş renkli videoları nerelerde yayınlanacak.

Haa, benim "herşey böyle kalsın" gibi bi kaygım yok. Ama manipülatif olmaya da gerek yok. Adam gülmüyodu, bırak gülmemeye devam etsin para üzerinde. Yapmayın evladım şunu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder