27 Ağustos 2006

Zincir Kurali

Olay birkac sene once cereyan etti. Bir gun ITU Gumussuyu Kampusu'nden ciktim ve Taksim'e dogru yurumeye basladim. Yolun kenarinda oturan dilenci kilikli bir amca birden yerinden kalkarak bana dogru gelmeye basladi. Amca daha bana yaklasmadan ictigi Maltepe'nin kokusu bana kadar geliyordu. Elimi cebime attim ve biraz bozuk para vermeye niyetlendim. Ancak bu sirada amca yanima geldi ve elinde tuttugu kagidi bana uzatarak: "Burada 't'ye gore turev aldiktan sonra neden tekrar 'x'e gore turev alindigini anlamadim" dedi.

Tabii ki bu beklenmedik bir soru idi. Afalladim, soruyu tekrar etmesini istedim. Tekrar kagit uzerinde gostererek sordu. Bildigimiz zincir kurali oldugunu anladim ama o kagidi nerden buldugunu veya kime yazdirdigini anlamadim. Zira amca gercekten de bu konularla ilgisi olan biri gibi gorunmuyordu. Tabii sormustu bir kere.

Ben de kuralin adini soyleyerek, uzun uzun anlattim. Istenirse denklemin sonsuza kadar uzatilabilecegini vs. vs. anlattim. Amca tesekkur etti ve az once oturmakta oldugu yere dondu, dusunceli dusunceli kagida bakmaya devam etti.

Basimdan gecen en ilginc olaylardan biriydi diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder