19 Kasım 2007

Başlık: Kısa zamanda olaya adapte olan insan modelleri


Bugün kardeşim ALES'e girdi ve ben de ona eşlik etmek için sınava gireceği okula kadar beraber gittim. Sınav için okulun 2 ayrı binası kullanılacakmış ve binalardan herhangi birinden diğeri görünmüyor. Bina isimleri de şu sonradan çıkan uzun isimli meslek okullarından. Bir de başına 3 isimli ve bol ünvanlı şeyler koyunca (Emekli Ordinaryuas Profesör Cemalettin Hakkı Karayercioğlu) herşey benim için karmaşık bir hal almakta.


Tabii ki biz önce yanlış binaya gitmişiz; sonra diğerine gittik. Kuvvetle muhtemel, iki binanın kapıları da aynı anda açıldı. Bizim yanlış binaya gittiğimizi anlamamız ve diğerine yürümemiz toplam 10 dakika sürmüş olsun.


Doğru binaya vardığımızda bina girişindeki takım elbiseli görevli, yanlış binaya gelmiş arkadaşları diğer binaya gönderirken kaçıncı kata çıkacaklarını filan da söylüyordu. Biliyordu yani!


Sonradan farkettim ki bu adam bir "veli". Yani teknik olarak onunla ben aynı statüdeyiz. Peki bu adam nasıl oluyor da benimle aynı anda aynı yere geliyor ve aramızda en fazla 10 dakika fark varken ortamdaki birçok şeyden haberdar? Biz buna adaptasyon diyoruz.


Bu adamları hastane kapılarında, otellerde, lokantalarda, kısaca topluma açık her noktada görürsünüz. Bilmem nerenin giriş kapısında durur, kısa -gerçekten kısa- süre içinde "pause + no clip" (quake oynayanlar bilir) yapıp tüm mekanın haritasını kafalarına yazarlar ve 5 adım arkasından gelen adama 4. katta sağdan ikinci koridora girdikten sonra soldaki 3. kapıyı tarif ettiğine şahit olursunuz. Bana gerçekten inanılmaz geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder