03 Şubat 2008

Bu aksamin hikayesi, aMule, Linux

Bilgisayarda "Bourne Ultimatum"u seyrettim (tabii ki DVD'si var!). Dun Supremacy'i, ondan once de Identity'i seyretmistim. Neyse, filmin bir yerinde CIA bi adamin cep telefonuna data transferi yapiyo. Bilgisayar ekranindaki data transfer penceresinde kocaman "Norton Symantec Virus - Spyware Software" gibisinden biseyler yaziyodu. Altinda da scanning files filan gorunuyodu. Cok komik. Sahne pek kisa da degildi, atlamis olamazlar. Neden boyle bisey yaptiklarini anlamadim (reklam kokan hareketler).

Sonra aMule'den Bourne serisinin kitaplarini indirmeye karar verdim (siz yapmayin, bu bir suc). Iste tam bu arama ve ekleme aninda aMule patladi. Patlarken de yuklu oldugu directory (~/.aMule) ve icindeki 20GB+ datayi da beraberinde goturdu. Once "hass..." dedim, sonra "hass..." dedim, sonra tekrar ve bi sure devam etti bu. Bikac tane recovery programi indirdim, denedim ama hepsi komple HDD ya da flash disk recovery icin yapilmiş. Simdi linux'un guzel bir ozelligine geliyoruz. Home folder altinda (/home/user) tutulan cesitli log dosyalari var(.recently-user, .recently-used.xbel, .xsession-errors vs.). Bunlarin icine bilgisayar acik oldugu surede ne olup bittigini yaziyo. can osyalarin adi orada vardi, ben de yeniden indirmeye karar verdim. Isimleri buldugum icin sevindim tabii (tecavuze ugrayan Pollyanna xotu kurtardigi icin sevinir ya). Daha sonra linux'un aMule directory'sini silmedigi ve baska yere move ettigini de oradan okudum. Burada da devreye Hoca Nasreddin giriyo, e$egi kaybedip bulma davasi. Bizimkisi katir ama olsun.

Neden bu kadar uzun ve gereksiz yazdigim konusu hala muamma. Sevindim ya, icimi bosaltmam lazim geldi. Dinlediginiz icin sagolun. Bu aksam da bana ayrilan surenin sonuna geldim. bkz. mustafa yolasan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder