25 Nisan 2008

Bilgisayar Ehliyeti

Bilgisayar satarken insanlara ehliyet sorulmalı. Tabii bundan önce insanları bilgisayar bilgisi konusunda sınava sokmalı.

Hayır, tabii ki sınavı geçemeyenler bilgisayar almasınlar, ebediyen konu hakkında cahil kalsınlar demiyorum. Ancak konu ile ilgili tecrübesi yetersiz insanlara bilgisayar fiyatına ek olarak satıcılar sınav notuna göre servis sayısı belirleyerek fiyata ekleme yapsınlar.

Neden mi? Bilgisayarlarına saçma salak virüs doldurarak beni aramasınlar. Kendilerine yetmeyi -daha ucuza bilgisayar alabilmek için- daha hızlı öğrensinler. Madem insanlık öldü, herşey para, ben neden her akşam kendi bilgisayarım yokken birilerinin evinde nefret ettiğim windows yükleyeyim? "Sen yükleme" demeden önce düşün! Ben yüklemezsem bu adam sana gelecek. Yeter ki bilgisayarı biyere götürüp para vermesin. Heh, bi kere kandırdı da işini gördürdü mü sana, bi daha her zaman seni arayacak cesareti olacak; öğrenmesine de gerek kalmayacak. Biz sanki anamızın karnından bu işi bilerek çıktık. Ben de ne sik biliyosam, kendime yetemiyorum, sürünüyorum; milletin haberi yok!

Bu ehliyet - yeterlilik işi gün geçtikçe kafama yatıyo hatta.

Haa, bi de bi mikten anlamadan karşına geçip ukalalık yapanlar var:

Ukala: "Bilgisayar açılmıyo, nedendir?"
ArapSabunu: "Biçok şeyden olabilir, görmeden bişey diyemem."
U: "Hafızadan olur di mi?" (biliyosan ne soruyosun)
A: "Hafıza dediğin RAM mi?" (karıştırılır genelde)
U: "Hafıza işte." (haa, bilmiyomuş)
A: "Olabilir ama dediğim gibi, biçok şeyden olur. Bilgisayarın nereye ve ne kadar açıldığına bağlı."
U: "Biyere kadar gelip sonra donuyo." (donmak ne demek anlıyosam...)
A: "Evet abi, hafızadandır büyük ihtimalle." (bezdim anlasana)
U: "Sen halledebilir misin?" (ulan madem hafızadan, biliyosun, sen hallet)
A: "Bakmam lazım abi" (konuşmanın başına dönüş)

AAA!!!! Hittirin gidin lan!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder