19 Nisan 2008

Windows Macerası

Uzun bir aradan sonra çizim yapmam gerekince Windows kurmam gerekti. 3 gün sürdü. Burada suçu her zaman olduğu gibi Windows'a atamıyorum; zira ana kartım bozuktu.

Bilgisayarım çalındığı ve mevcut laptop ısınınca (hatta çizim programını açtığım anda) kapandığı için evdeki hurdalığa girerek bir bilgisayar çıkarmaya çalıştım.

- Bir adet 20, bir adet 30 GB HDD (bi tanesi bozuk, ama acaba hangisi)
- Bir adet matrox ekran kartı (sağlam)
- Bir adet sıradan ses kartı (sağlam)
- Bir adet sıradan ethernet kartı (sağlam)
- Bir adet CD-Writer (sağlam gibi)
- Bir adet Asus P3 ana kart (son kullandığımda elektrik kesilmişti ve bi daha açılmamıştı)
- Kasa yok

Önce gidip bir adet 350 Watt'lık kasa aldım, şu önden bakınca BMW'ye benzeyenlerden. Üzerine bi de düğme koymuşlar, basınca gece lambası gibi farlar yanıyo. Çok komik.

Koşarak eve geldim ve parçaları birleştirdim. Sevindirici olarak bilgisayar açılmaya meyil etti. Ana kart çalışıyodu (sen öyle san). Sadece cdrom'u görmüyodu. Önce başka cdrom, sonra başka kablo denedim. HDD ile kabloları değiştirdim. Varyasyondan varyasyona koştum ama nafile. Cdrom görünmüyodu. Sonunda ana karttaki arızanın bu olduğuna karar verdim, mutlaka bi arıza olmalıydı. Hurdalıktan bilgisayar topluyosun kardeş, arıza olmadan olur mu hiç!

Bir akşamlık uğraşıdan sonra cdrom'u bulamadı bilgisayar. Cdrom olmadan da işletim sistemi kurulamıyo maalesef. Ertesi gün diski söküp kardeşimin bilgisayar takıp, orada windows install etmeye karar verdim. O sırada farkettim ki, kullanmaya çalıştığım 30GB'lık disk bozukmuş. Söküp 20GB'lığı taktım. İçinde windows vardı! Acayip kızdım ve o kadar uğraşmışken formatlamadan tutamadım kendimi. Sonra misler gibi XP kurdum, update / upgrade'leri yükledim. 2 adet çizim, 1 adet resim programı yükledim. Herşey pırıl pırıl oldu. Sonra diski söküp hurda makineye taktım; açılmadı!

Meğer eskiden (win98) oluyomuş böyle hareketler. Anakart değiştirince açılmayabiliyomuş NT tabanlı windowslar. 2. akşamı da böyle heba ettim.

3. gün güzel bir insanın da desteği ile şunu denedim. Diski tekrar kardeşimin bilgisayara taktım ve windows yükleme işlemine başladım. Programlar diske kopyalandıktan sonra bilgisayar restart eder. O sırada, daha bişey kurulmamışken diski söküp benim BMW görünümlü hurdaya taktım. Yine açılmadı. Ne yaparım ne ederim derken, yine değişik varyasyonlar denerken, onlarca kere restart ederken ve onlarca değişik varyasyon denerken, hatta herşeyden vazgeçerek floppy takıp 98 kurmaya, onun üzerine XP kurmaya karar vermek üzereyken, bu sonsuz restartlardan birinde bilgisayar cdrom'u gördü. Ama sadece bi kere. Ama bu sırada cdrom'dan boot etmiyodu. Sonra yine görmedi. Çabalarımın sonuca ulaşabileceğine dair bir ışık gördükten sonra restart parade olayına iyice ağırlık verdim. Dün gece herhalde 100'e yakın restart yaptım. Azimle sıçan taşı deler demişler. Arada yine kablo değiştir, jumper'larla elleş, IDE girişlerini değiştir gibi kombinosyanları geniş geniş yaşadım. ...ve sonunda bu restartlardan birinde alet cdrom'u gördü. 3 günlük çaba sonunda windows kurabildim. 3 günlük çaba için küçük bir ödül aslında. Daha erken bitirebilmiş olsaydım kendime şarap alacaktım; kısmet değilmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder