22 Ocak 2008

QCaD

...ve sonunda AutoCAD bağımlılığımı tamamen ortadan kaldırdım. Evet, başta herşey zor, uğraşmaya değmez gibi görünüyo. Zamanında evren toz ve gaz bulutu değil miydi?

İşsel çizimler için AutoCAD gerçekten başarılı. Hatta insanların pek kullanmadığı 3D özellikleri ile Mechanical bilmemnesi de var. İstediğin standartta istediğin parçayı çaat diye, kendini hiç yormadan, çizimine ekleyebiliyosun. Peki AutoCAD tek mi? Benzerleri içinde en iyisi olduğu su götürmez bi gerçek. Tabii 3D olayları pek bi dandik. SolidWorks gibi hızlı ve başarılı programlar varken AutoCAD'in 3D özelliklerini kullanmaya çalışmak akıl işi değil; her neyse...

Esas mevzu şudur. İşimin önemli bi kısmı çizim; ya da ben fazla önemsiyorum ama yine de yapılması gereken bie mevzu. Üniversiteden beri AutoCAD, sonrasında onunla beraber SolidWorks kullandığım için kurtulmak zor geliyodu. Ama zaman içinde Blender ve Qcad'e aşinalık arttıkça, önceki ikiliyi bilgisayardan emekli etmek çok kolay oldu.

QCaD denen program, basit bir iki boyutlu teknik resim programı. Kullanıcıya basit görünüyo, kullanması da en az göründüğü kadar basit. Daha pratik hale getirilebilir, çizim süreleri kısaltılabilir; ancak şu haliyle bile son derece yeterli. Ayrıca çizimleri dxf olarak kaydedip, Blender'dan import edebiliyor ve 3D'ye geçebiliyosunuz. Blender'a girdikten sonrası malum.

Az çok teknik resimle uğraşan, şema çizmek isteyenlere QCaD tavsiye olunur. AutoCAD gibi bilgisayara hammallık yaptırmıyo, küçük, kullanımı kolay, yardım dosyaları ve forumu olan güzel ve yeterli bir program. Daha fazlasını isteyenlere part library hizmeti de sunuyo. Part library yetersiz mi geldi? İhtiyaç duyduğunuz parçayı standartlara uygun olarak çizip hemen QCaD'e gönderiyosunuz. Sonraki part library versiyonunda sizin parça da yayınlanıyo!

Aha burada bir adet daha bitmemiş daire çizimi var. Mimar filan değilim, elimde örnek alabileceğim bi model de yoktu; idare edecek bişeyler hazırladım. Bitirdikten sonra masa sandalyeyi silip Blender'a atacağım. Üşenmezsem gelişmeleri buraya yazarım. Üşeneceğimi sanmam. Baksana daha bitmemiş model için bisürü lakırdı yaptım. Demek çizmekten sıkıldım. Şimdi sıkılan yine sıkılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder