03 Ocak 2008

VMWARE

Bir ara deneyip vazgeçtiğim vmware kurma işini dün akşam hallettim. Kulağımı yanlış elle tuttuğum, üstüne üstlük korsanlık yapmaya çalıştığım için biraz zaman aldı ama sonunda becerdim.

Eski bir laptopa kurulmuş olan ve dual boot ile açılan Windows 2000 Professional ile Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) mevcut. Zorunlu olmadıkça windows açmıyorum. Ancak arada sırada, ufak tefek çizim yapmam gerektiği zaman windows'u boot etmem gerekiyodu. Windows'u açınca, özellikle linux'a alıştıktan sonra, sudan çıkmış balığa dönüyo insan. Başlarda öyle görünmese de, alıştıktan sonra windows'un kullanımının daha zor olduğunu anlıyosunuz. Ayrıca mail programım falanım filanım, artık aklınıza ne gelirse, linux'ta olduğu için windows'u açınca kendimi okyanusun ortasında tek başıma hissediyordum.

Vmware player (vmplayer) kurarak bu dertten sonunda kurtuldum. Kurması, eğer workstation'a 190 USD bayılmazsanız, biraz uğraştırsa da sonunda orjinali gibi çalışan bir windows'unuz oluyo, hem de linux altında.

Tabii aynı programla windows altından linux çalıştırmak, kurmak da mümkün. Linux altından linux, windows altından windows da çalıştırabilirsiniz. Sadece indirdiğiniz vmplayer'ın doğru versiyon olduğuna dikkat edin.

2 - 3 tane de screenshot atalım da ortalık şenlensin.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder